torsdag 25 april 2013

Återigen, uppdateringarnas uppdatering.

Då var vi här igen. Dålig uppdatering, och då blir det så mycket att skriva om när det väl blir av. Men det är ju för min egen skull jag "bloggar", så jag får väl skylla mig själv.
Vad har då hänt sedan sist, när du det var...
Barcelona leder ligan med 13 poäng före tvåan Real för tillfället, med sex omgångar kvar. På sex omgångar kan ett lag ta 18 poäng. Så om de vinner de två nästa matcherna, har de tagit hem ligan. I Champions League går det väl inte fullt lika bra.
Man vann i åttondelen mot Milan med totalt 4-2, efter att ha förlorat matchen på San Siro med 2-0, men vann returen på Camp Nou med 4-0.
Sedan lyckades man vinna kvarten med totalt 2-2 mot Zlatans PSG tack vare bortamålsregeln. Tappat räkningen över hur många gånger Barca slagit ut Zlatan ur CL.
Nu är vi inne i semifinalerna. Barcelona-Bayern München och Borussia Dortmund-Real Madrid.
Här är det intressant. Alla fotbollsexperter i media tippade vinst för båda de spanska lagen, och alltså en El Clásico i finalen. Men nej, så enkelt var det inte. Barcelona fick stryk med 4-0 av tyska ligavinnarna (som leder Bundesliga med 20 poäng och alltså redan vunnit). Hjälpte inte att en halvskadad Messi som knappt kunnat ens TRÄNA på nästan tre veckor efter skadan mot PSG, var tillbaka. Puyol var skadad, och ersattes av Marc Bartra, som egentligen var den enda i Barca som hade ett riktigt läge att göra mål. Han sköt dock en bra bit både över och utanför. Hade inte hjälpt om målet var dubbelt så stort.
Real Madrid var dock inte mycket bättre dom. De förlorade mot förra årets Bundesliga-vinnare, Dortmund med 4-1. Tyskarna leder alltså med totalt 8-1 inför returen. Ser tungt ut för de spanska lagen.
Men Real kan om man skärper till sig vinna med 3-0 på Bernabeu och ta sig till final. Och Barca vann ju hemma mot Milan med 4-0, så det är inte HELT omöjligt att det kan upprepas. Men Barcas försvar har varit dåligt hela säsongen pga skador osv. Och Bayern får inte göra mål. Gör de ett, måste Barca göra 6 för att vinna, annars vinner Bayern med resultat eller bortamålsregel. Barcelona måste hålla nollan, och samtidigt göra 4 mål på ett av de lagen som har bäst försvar denna säsong. Och på en av världens bästa målvakter...
Bayern har i ligan bara släppt in tre mål på bortaplan på hela säsongen. Då har man ju visserligen inte mött Messi och Barca, men statistik är statistik.

Hur som helst, inte visat den underbara födelsedagspresenten jag fick av Klara när jag fyllde 19:




Vad har hänt mer... Jag, Klara och hennes föräldrar besökte Albin (Klaras äldre bror) och hans flickvän i deras nya lägenhet i Göteborg. Jättekul, speciellt eftersom jag älskar Göteborg, även om jag inte kommer dit så ofta. Besökte Liseberg där det var julmarknad, med supersnygg belysning på hela Liseberg. Gick lite på stan och åt Malaysisk mat på stan. Najs!










Efter att ha hoppat av FL på KPS så blev jag arbetslös, och började söka jobb. Sökte på alla möjliga ställen. Skrev in mig i Kristinehamns Barnomsorg-vikariepool. Blev i förrgår (då den 23:E) inringd för första gången. Vikarierade på gamla Gustavsbergsskolan, på dagiset för barn i åldern 3-5 år. Så då fick jag åtta timmar en dag i alla fall. Alltid något. 





Börjat umgås med André på senare tid. Härom veckan bakade vi blåbärsmuffins. Blev för "blöta", stelnade aldrig i ugnen. Hade dessutom i 3 msk vaniljsocker istället för 2 tsk som det skulle vara... Men goda blev dom!






Och så här laddade jag och Marcus upp inför nyår:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar