torsdag 15 december 2011

Smaken är inte som baken

Nej, just det! Den är inte som baken. Egentligen fattar jag inte vad "smaken är som baken" betyder. Antar att det betyder att smaken är olika för alla, men varför använda just "baken"?
Jaja, hur som helst så är inte smaken som baken. För baken finns där. Det gör inte smaken.
Den har varit som bortblåst i en och en halv vecka nu, och det börjar verkligen gå mig på nerverna.
Fyller år på tisdag (det är torsdag kväll just nu), och det innebär att mormor förmodligen kommer göra en underbart god smörgåstårta...
Är smaken inte tillbaka då, så vet jag inte vad jag tar mig till.
Sen är det julafton några dagar senare, vilket innebär julbord.
Vissa säger att det inte är någon jul utan snö på marken... Jag håller förvisso med, men det är heller ingen jul utan julbord. (Som faktiskt SMAKAR något).
Kommer vara jättejätteledsen efteråt om jag inte känner smak från varken tårtan eller julbordet...
ÅH så arg och ledsen jag kommer bli.
Då gör jag egen tårta och eget julbord samma dag som smaken kommer tillbaka.

Hursomhelst, så har jag nu vidtagit vissa åtgärder för att skynda på hela få-tillbaka-smaken-processen, genom att handla hem morotsjuice och jordnötter, eftersom det finns mycket zink i morötter och nötter.
Zink ska hjälpa till lite lite att återfå smak efter sjukdom och liknande.
Så nu sitter jag här ensam och skriver, äter jordnötter och dricker morotsjuice.
Känner ingen som helst smak, men jag misstänker STARKT att morotsjuicen är fruktansvärt äcklig.

Åh ja, jag gillar att klaga. Kan tillägga att jag hostat i ca två veckor (tappar sakta men säkert räkningen), och nu har jag ont i ett revben eller något sånt där. Jäkla ont gör det varje gång jag hostar i alla fall. Och när jag reser mig ur sängen. Eller när någonting rör vid revbenet, som att min arm kommer åt lite grann bara. Eller när jag vrider överkroppen lite. Eller hickar.

PS. Om du blir jagad av en psykopat med kniv som är fast besluten att döda dig, han hindras INTE av att du kastar chips på honom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar